Logo Gemeente Rotterdam

Bodemvondsten

Homepage Toegankelijkheid

Toegankelijkheid

Gemeente Rotterdam wil dat deze website door iedereen te gebruiken, begrijpen en bedienen is, dus ook door slechtzienden, blinden, slechthorenden, doven en personen met een andere beperking. Daarom werken we hard aan de toegankelijkheid van deze website in samenwerking met specialisten op dit gebied.

Deze verklaring is opgesteld op de live-datum van deze website; 16 juni 2023 en geldt voor de website: bodemvondsten.rotterdam.nl.

Omdat deze website nieuw is, wordt het onderzoek naar toegankelijkheid uitgevoerd vanaf 15 april 2023. We hebben nu een tijdelijke score A, voldoet volledig. De tijdelijke verklaring is hier te vinden: Toegankelijkheidsverklaring Bodemvondsten Gemeente Rotterdam

Toegankelijkheidsverklaring

Ons doel is dat onze digitale informatie en dienstverlening toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk mensen. Ook als ze een beperking of bepaalde voorkeuren hebben.

Wilt u meer informatie over een van onze andere websites? Op de webpagina toegankelijkheidsverklaringen vindt u een overzicht van al onze websites met een link naar de verklaringen.

Uitzonderingen op toegankelijkheid

We hebben in deze website twee uitzonderingen op de toegankelijkheid gemaakt, namelijk:

  • Het tijdlijnelement op het objecten overzicht is niet toegankelijk. We bieden een tekstuele beschrijving van het element, een link om het onderdeel over te slaan en een alternatief om dezelfde functionaliteit via het filter te gebruiken.
  • Op de object detailpagina kan het voorkomen dat bij het onderdeel “meer objecten” dat de vergelijkbare objecten dezelfde naam hebben. Bijvoorbeeld: “Meer sleutels” waarna er vier objecten worden weergegeven met de naam “sleutel”. De objecten zijn nu eenmaal geclassificeerd als sleutels en kunnen daarmee geen andere naam toegekend krijgen.

Probleem met de toegankelijkheid?

Heeft u opmerkingen of ervaart u toegankelijkheidsproblemen op onze website? Laat het ons dan weten. Neem contact op met de redactie via cpr@rotterdam.nl.

Bent u niet tevreden over onze digitale dienstverlening via de website, kijkt u dan op onze webpagina klachten over de gemeente.

Wat kunt u dan van ons verwachten?

  • Binnen 5 werkdagen krijgt u een eerste bericht.
  • Na uiterlijk 4 weken geeft de gemeente een inhoudelijke reactie.

Klacht

Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.